zaujimavosti 0 Zobrazení

NASA potvrdila, že na Mesiaci je voda

Podľa nových údajov získaných NASA „na povrchu Mesiaca sú vrecká, ktoré zadržiavajú ľadovú vodu“, čo by mohol byť historický nález.
od Pavol 2020-10-26

NASA tento pondelok 26. októbra potvrdila, že prítomnosť kvapaliny zistili v niekoľkých kráteroch prírodného satelitu Zeme. „Prvýkrát bola molekulárna voda objavená na slnečnom povrchu Mesiaca, čo naznačuje, že voda nemusí byť obmedzená na chladné a tienisté miesta." oznámil to Americký úrad pre letectvo (NASA).

Bol to časopis Nature Astronomy, ktorý zverejnil dve štúdie uskutočnené americkými vedcami, kde jeden poukazuje na existenciu molekulárnej vody (H2O) na Mesiaci,

Je to tak, že pred dvoma rokmi už boli na mesačnom povrchu zistené príznaky hydratácie, ktoré naznačovali existenciu vody. Avšak vtedy použitá metóda nedokázala určiť, či ide o molekulárnu vodu (H2O), alebo či ide o radikály (OH). „Ak máme pravdu, voda bude v budúcnosti prístupnejšia, takže je možné, že by bolo možné nainštalovať mesačné základne, myšlienka existencie vody na Mesiaci sa ukazuje ako zaujímavá a vzrušujúca vyhliadka,“ zdôrazňujú vedci, (hoci čas ukáže, či sa dá použiť na pomoc budúcim lunárnym základniam).

Predchádzajúci článok Celoplošné testovanie na koronavírus bude, avšak so zmenou