cestovanie 0 Zobrazení

Ubytovanie či kompenzácia až do výšky 600 €

Na tieto veci máte právo, keď vám mešká let, zrušia vám ho, či vás nepustia do lietadla
od Pavol 2018-08-14
 

Pri kúpe letenky je nutné myslieť i na situácie, ktoré nám nedovolia letieť v pôvodnom termíne. Ako sa dá letenka zmeniť? Ako postupovať pri zrušenom lete, prípadne stornovaní či reklamácii?

Ak budete poznať svoje práva budete sa vedieť s takýmito situáciami vysporiadať, a vyhnete sa zbytočnému stresu.

Oneskorený let


foto: thinkstock

Oneskorené lety sú najčastejšou príčinou sťažností. Ak dôjde k oneskoreniu letu, je prepravca povinný poskytnúť každej situáciou poškodenej osobe, písomné informácie ohľadne predpisov, ktoré upravujú práva cestujúceho.

Na meškanie letu sú cestujúci upozornení hlásením z letiskového rozhlasu, aj informáciou na informačných tabuliach, či na webovej stránke letiska. Zároveň sú informovaní aj o dôvode meškania.

Cestujúci má právo na kompenzáciu vzniknutých škôd či právo na poskytnutie jedla a nápojov v množstve primeranom čakacej dobe. V prípade, že sa let uskutoční nasledujúci deň, musí byť cestujúcemu poskytnutý nocľah.

Ak sa vám let oneskorí aspoň o 3 hodiny a bude to zavinené dopravcom, máte nárok požiadať si o kompenzáciu. Výška kompenzácie závisí od dĺžky letu, no môže dosiahnuť až úroveň 600 €

Pokračovanie na ďalšej strane...

loading...
Predchádzajúci článok Máte tieto 3 zlozvyky? Podľa vedcov ste vraj nadpriemerne inteligentný!
Nasledujúci článok Vystúpenie týchto maturantov je famózne!