krasa 49,282 Zobrazení

10 ranných zvykov, ktoré vám spôsobujú priberanie

Vyvarujte sa im a uvidíte, že nepriberiete!
od Pavol 2018-09-16
 

Nie je žiadnym tajomstvom, že zdravá strava a dostatok fyzického pohybu sú kľúčom k chudnutiu a udržaniu si zdravej telesnej hmotnosti.

Nie sú to však jediné faktory, ktoré patria k zdravému životnému štýlu. Medzi ďalšiu jeho pomerne dôležitú súčasť patrí to, ako váš deň každé ráno začínate.

Ak sa vám nedarí schudnúť podľa vašich predstáv, alebo, ak sa chcete v priebehu dňa cítiť lepšie a plní energie, potom nasledujúce ranné zlozvyky možno sabotujú vaše úsilie.

1. Nadmerne spíte


"Večer skoro do postele a ráno skoro z postele" - to je to, čo človeka robí zdravým, bohatým a múdrym.

Dostatok spánku je dôležitý, ale aj jeho prebytok môže byť rovnako škodlivý ako nedostatok.

Ako uvádza portál WebMD, nadmerný spánok je spojený s vyšším rizikom ochorenia srdca a cukrovkou (a s tou často súvisí aj nadváha).

Navyše, ak si zvyknete ráno dlhšie pospať, potom je viac pravdepodobné, že sa budete do práce viac ponáhľať, zažívať viac stresu a nebudete mať dosť času na zdravé raňajky.

2. Vynechávate raňajky

Ak zvyknete vynechávať raňajky, rozhádžeme tým svoj metabolizmus. Raňajky totiž stabilizujú vašu hladinu glukózy v krvi a zvýšia energiu počas dňa.

Raňajky tiež pomáhajú znižovať množstvo kortizolu (stresového hormónu). Najvyššia hladina kortizolu býva totiž ráno hneď po prebudení. Telo ho začína vytvárať tesne pred prebudením preto, aby zabránilo náhlemu poklesu krvného cukru.

No a nakoniec, raňajky vám uľahčia obmedziť množstvo prijatých kalórií v priebehu dňa.

3. Nevážite sa pravidelne

Zaznamenávanie progresu v chudnutí je výborným spôsobom, ako si udržať motiváciu.

Podľa Denníka pre obezitu (Journal of Obesity), tí účastníci štúdie, ktorí sa pravidelne vážili, dosahovali v chudnutí lepšie výsledky.

Správne váženie sa robí nasledovne: Ráno hneď po prebudení choďte najprv na toaletu a hneď potom sa zvážte. Čiže ešte pred raňajkami alebo pred napitím sa vody.

Zaznamenávajte svoju váhu pravidelne a čoskoro uvidíte v číslach trend. Súčasťou trendu môže byť aj dočasné priberanie počas menštruácie, takže sa toho nezľaknite.

Tiež nezabúdajte na to, že čísla na váhe sú orientačné. Svaly vážia viac ako tuk.

Preto, ak súčasne s chudnutím aj posilňujete, váha sa nemusí hýbať smerom nadol, pretože váš tuk nahrádzajú svaly, a to je pozitívny výsledok.

Pokračovanie na ďalšej strane...

loading...
Predchádzajúci článok 12 vecí, ktoré okamžite zničia prvý dojem
Nasledujúci článok Vtipný príbeh: autonehoda